۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۲۶۵۵۸
حجت الاسلام سلیمی در گفت‌وگو با رسا:

وحدت یک ژست سیاسی نیست | آمریکا با همه امت اسلام دشمن است

وحدت یک ژست سیاسی نیست | آمریکا با همه امت اسلام دشمن است
عضو فراکسیون روحانیت مجلس با بیان این که وحدت یک ژست سیاسی نیست بلکه یک امر لازم دینی با مبانی قوی محسوب می شود، گفت: آمریکا و صهیونیسم با همه امت اسلام دشمن هستند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با تبریک «هفته وحدت» گفت: وحدت یک استراتژی است. نباید به امر وحدت تنها به عنوان یک تاکتیک نگاه کرد، بلکه باید آن را ضرورتی برای کل جامعه اسلامی دانست.

وی ادامه داد: واقعیت این است که وحدت تنها یک ژست سیاسی نیست، بلکه یک امر لازم دینی با مبانی وی است که اگر حفظ نشود، شیعه و سنی هر دو با هم متضرر می‌شوند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش دشمن برای تفرقه افکنی، بیان داشت: دشمنان اسلام به دنبال ایجاد تفرقه بین تمامی مسلمانان هستند و اگر تفرقه افکنان شناسایی نشوند، چه بسا که بلاهای زیادی بر سر مسلمانان آورده شود.

حجت الاسلام سلیمی تأکید کرد: امروز علاوه بر روباه پیر استعمار، آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز خط تفرقه را در پیش گرفته‌اند و باید مراقب اعمال آنها باشیم. مسلمانان باید هوشیار باشند که امثال آمریکا هرگز دلسوز مسلمانان نخواهند بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با برشمردن اشتراکات میان مسلمانان، عنوان داشت: حضرت حق، پیغمبر اسلام، قرآن کریم و کعبه بین تمامی مسلمانان واحد است و باید بر سر همین اشتراکات در کنار هم بایستیم. بدون شک صبر و گفت‌وگوی منطقی بین تمامی مسلمانان می‌تواند به عنوان یک کلید، تمامی اختلافات را حل کند.

وی با ابراز تاسف از مسلمان کشی، آن هم به دست برخی مسلمانان، بیان داشت: جای تاسف است که عده‌ای با ایجاد داعش و حتی از طریق برخی از مسلمانان گمراه شده، دست به کشتار مسلمانان زدند و بین امت الله اختلاف افکنی کردند. باید هوشیار بود و توجه کرد که چرا چنین وقایعی در اروپا و آمریکا رخ نمی‌دهد و حتی تندروترین فرقه‌ها نیز اجازه دست زدن به چنین اعمالی را ندارند.

حجت الاسلام سلیمی در پایان با انتقاد شدید از برخی تحرکات تفرقه افکن در داخل کشور، عنوان داشت: بدون شک کسانی که در داخل کشور به بزرگان اهل سنت توهین می‌کنند، وابستگی به تشیع انکلیسی دارند و خلاف فرامین رهبر معظم انقلاب عمل می‌کنند. /۸۵۶/ت302/ق

ارسال نظرات